The seven ages
著者
書誌事項
The seven ages
Carcanet, c2001
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
First published in the United States: HarperCollins,Inc, 2001
内容説明・目次
内容説明
Louise Gluck has long practised poetry as a species of clairvoyance. She began as Cassandra, at a distance, in league with the immortals. To read her books sequentially is to chart the oracle's metamorphoses into unwilling vessel, reckless, mortal, down-to-earth. "The Seven Ages" is Gluck's ninth book, one of her strangest and certainly her most bold. In it - like William Blake's mystical Thel - she gazes down at her own death and in so doing forces endless superimpositions of the possible on the impossible. Her act at once defies and embraces the inevitable and is finally mimetic. Over and over, at each wild leap and transformation, flames shoot up the reader's spine. In an essay she writes, "one of the revelations of art is the discovery of a tone or perspective at once wholly unexpected and wholly true to a set of materials". This truth to materials -language, occasion, antecedent - is the proof of a poem.
「Nielsen BookData」 より