The vision of Rome in late Renaissance France
著者
書誌事項
The vision of Rome in late Renaissance France
Yale University Press, c2000
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 425-450) and index
内容説明・目次
内容説明
The extraordinary richness of ancient Rome was a recurring inspiration to writers, artists, scholars, and architects in sixteenth-century France. This engrossing book explores the ways in which the perception of Rome as a physical and symbolic entity stimulated intellectual endeavor across the disciplines.
Examining work by writers such as Du Bellay, Grevin, Montaigne, and Garnier, and by architects and artists such as Philibert de L'Orme and Jean Cousin, Margaret McGowan shows how they drew upon classical ruins and upon their reconstruction not only to reenact past meanings and achievements but also, more dynamically, to interpret the present. She describes how Renaissance Rome, enhanced by the presence of so many signs of ancient grandeur, provided a fertile source of intellectual and artistic creativity. Study of the fragments of the past tempted writers to an imaginative reconstruction of whole forms, while the new structures they created in France revealed the artistic potency of the incomplete and the fragmentary. McGowan carries the underlying themes of the book--perception, impediments to seeing, and artistic transformation--to the end of the sixteenth century, when, she claims, they culminated in the transfer to France of the grandeur that was Rome.
「Nielsen BookData」 より