The trickster-function in the theatre of García Lorca
著者
書誌事項
The trickster-function in the theatre of García Lorca
(Colección Támesis, . Serie A. Monografías ; 185)
Tamesis, 2000
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [129]-144) and index
内容説明・目次
内容説明
An important contribution to the understanding of the theatrical output of major figure of Spanish literary canon.
Drawing on anthropology, psychoanalysis, and literary theory, this book uses the image of the trickster to argue for a fresh and original reading of Garcia Lorca's plays, highlighting androgyny, male fantasy, masochism, masqueradeand the carnivalesque. The study includes detailed textual analyses of Amor de Don Perlimplin con Belisa en su jardin, Asi que pasan cinco anos and El publico, as well as extensive examination of La zapatera prodigiosa and Bodas de sangre; in addition it makes reference to the lesser known El sueno de la vida, Retablillo de Don Cristobal, Dragon and El loco y la loca, together with a relevant selection of Garcia Lorca's drawings and prose.
Dr SARAH WRIGHT lectures in Hispanic Studies at the University of Hull.
目次
- Introduction - the trickster-function in the theatre of Garcia Lorca. Part 1 An invitation to the play: author(ity) and the laughter of signs - the autor/director/poeta and other trickster figures in the theatre of Garcia Lorca. Part 2 The trickster, gender and masquerade: Perlimplin's seduction
- femininity, masquerade and the "trompe l'oeil"
- "asi que pasen cinco anos - Leyenda del tiempo - masochism and the limits of masculinity
- the riddling of difference - representations of the androgyne. Part 3 The body in pain - collectivity and the carnivalesque: the body in pain - elements of the carnivalesque in "El publico". Conclusion - off limits.
「Nielsen BookData」 より