Treatise on melody
著者
書誌事項
Treatise on melody
(Harmonologia series, no. 10)
Pendragon Press, c2000
- タイトル別名
-
Traité de mélodie
Treatise on melody : considered apart from its reltionship to harmony, followed by a supplement on the art of accompanying melody with harmony, where the former is dominant, all demonstrated by the best melodic models
- 統一タイトル
-
Traité de mélodie
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Subtitle from T.p. verso
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Anton Reicha's Treatise on Melody (1814) was one of the most widely read and influential treatises of the early to mid 19th century. Reicha systematically lays out a theory of melodic phraseology examines factors of cadential closure and prolongation and provides and early classification of musical forms (including the first description of his grande coupe binaire).
Reicha's progressive theories of rhythm motivic development harmony musical perception and idea in music influenced compositional practice for much of the 19th century. Many leading composers came into his orbit including Hector Berlioz Franz Liszt Adolphe Adam Charles Gounod and Cesar Franck.
Reicha was one of the first theorists to base his ideas empirically on musical practice. The treatise contains a full 77 pages of musical examples and analyses many of which are overlaid with analytical symbols and technical apparatus. Remarkable for its time this collection of musical analyses provides the modern reader with a rare glimpse into how musical processes were formulated by one of the most informed musical minds of the age.
「Nielsen BookData」 より