Style in the art theory of early modern Italy
著者
書誌事項
Style in the art theory of early modern Italy
Cambridge University Press, 2001
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 283-307) and index
内容説明・目次
内容説明
Style is one of the oldest and most powerful analytic tools available to art writers. Through style, they have made attributions and dated paintings, classified works of art into artistic periods or schools, and verbally captured the visual essence of paintings. Despite the importance of style as an artistic, literary, and historiographic practice, the study of it as a concept has been intermittent, perhaps, as Philip Sohm argues, because style has resisted neat definition since the very origins of art history as a discipline. In this study, Sohm examines discussions of style from Vasari to Baldinucci, showing how the linguistic dimension of visual perception, the means through which painters styles have been described, and how concepts of language have shaped ideas of style. His analysis of the language that painters and their literate public used to characterize painters and paintings will enrich our understanding about the concept of style.
目次
- Introduction
- Part I. Language and Style: 1. Fighting with style
- 2. The language of style
- Part II. Definitions of Style: 3. Defining definition
- 4. Giorgio Vasari: aestheticizing and historicizing style
- 5. Nicolas Poussin and the rhetoric of style
- 6. Marco Boschini: the techniques and artifice of style
- 7. Filippo Baldinucci: cataloguing style and language
- 8. A conclusion on indeterminate styles.
「Nielsen BookData」 より