Navigating through adolescence : European perspectives
著者
書誌事項
Navigating through adolescence : European perspectives
(Michigan State University series on children, youth, and families, v. 8)
Routledge Falmer, 2001
- : alk. paper
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
First published in 2001. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
目次
Chapter One Navigating through Adolescence: Introduction Jari-Erik Nurmi Part I: The Role of Values, Goals and Strategies during Adolescence and Young Adulthood Chapter Two Adolescents' Values Matter Hakan Stattin and Margaret Kerr Chapter Three Personal Goals during the Transition to Young Adulthood Katariina Salmela-Aro Chapter Four Achievement and Social Strategies in a Transition to Young Adulthood Sanna Eronen Part II: Future Planning and Identity Explorations in Educational and Vocational Settings Chapter Five Future-orientation in Educational and Interpersonal Contexts Lars-Erik Malmberg Chapter Six Adolescents' Career Exploration in the Context of Educational and Occupational Transitions Barbel Kracke and Eva Schmitt-Rodermund Chapter Seven Adolescents' Future: A Comparison of Young People's and their Parents' Views Margherita Lanz, Rosa Rosnati, Elena Marta and Eugenia Scabini Chapter Eight Family Context and the Development of Adolescent Decision Making Bruna Zani, Harke A. Bosma, Djurre H. Zijsling, and Terry M. Honess Part VI: Theoretical Developments in the Research on Navigating through Adolescence Chapter Nine Adolescents' Self-direction and Self-definition in Age-graded Sociocultural and Interpersonal Contexts Jari-Erik Nurmi Chapter Ten A Dynamic Systems Approach to Identity Formation: Theoretical Background and Methodological Possibilities E. Saskia Kunnen, Harke A. Bosma, and Paul L.C. van Geert Chapter Eleven Adolescents' Scholastic Field, Identity Frames and Future Projects Jean Guichard Chapter Twelve Conclusions and Future Perspectives Jari-Erik Nurmi
「Nielsen BookData」 より