Governance amid bigger, better markets
著者
書誌事項
Governance amid bigger, better markets
Visions of Governance in the 21st Century , Brookings Institution Press, c2001
- : pbk
- : cloth
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Changing markets are challenging governance. The growing scale, reach, complexity, and popular legitimacy of market institutions and market players are re-opening old questions about the role of the public sector and redefining what it means to govern well. This volume -the latest publication from the Visions of Governance in the 21st Century program at the Kennedy School of Government -explores the way evolving markets alter the pursuit of cherished public goals. John D. Donahue and Joseph S. Nye, Jr. frame the inquiry with an essay on governing well in an age of ascendant markets. Other contributors (all from Harvard's Kennedy School unless otherwise indicated) address specific areas of market governance in individual chapters: Joseph P. Newhouse on the medical marketplace, Jose Gomez-Ibanez and John R. Meyer on transportation, William Hogan on electric power, Paul E. Peterson on K-12 education, L. Jean Camp on information networks, Akash Deep and Guido Schaefer (Vienna University of Economics & Business Administration) on federal deposit insurance, Frederick Schauer on ""the marketplace of ideas,"" Anna Greenberg on the ""marketization"" of politics, David M. Hart on the politics of high-tech industry, Viktor Mayer-Schoenberger on information law, John D. Donahue and Richard J. Zeckhauser on the challenges posed by fast-changing markets, and Mark Moore on the spread of market ideology.
「Nielsen BookData」 より