Sex, lies, and videotape
著者
書誌事項
Sex, lies, and videotape
Faber and Faber, 2000
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Like Michael Powell's Peeping Tom, Steven Soderbergh's sex, lies and videotape presents us with a protagonist who can only connect with others through the lens of a camera. Graham is an enigmatic young man who returns to Baton Rouge from a long road trip, mildly irritating his old lawyer friend John and wholly intriguing John's housebound wife Ann. John is conducting a sneaky and entirely sexual affair with Ann's sister Cynthia. For her part, Ann has lost interest in sex, yet Graham's obscurely charming eccentricity stirs something inside her - until she learns that he is functionally impotent and can manage arousal only with the help of a video camera and an agreeably loose-lipped female. Nevertheless, it's the dragging into the open of Graham's dirty little secret that causes all of these characters to confront their own veiled deceits and hypocrisies.
sex, lies and videotape won the Palme d'Or at the 1989 Cannes Film Festival, affirming the arrival of a distinctive new talent and signalling the start of a movement among young independent American film-makers opposed to the values and formats of the Hollywood system. Soderbergh's script is an unerringly elegant, witty and literate study of contemporary perversity.
「Nielsen BookData」 より