Markets for schooling : an economic analysis
著者
書誌事項
Markets for schooling : an economic analysis
(Routledge research in education, 5)
Routledge, 2002
大学図書館所蔵 全10件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [224]-247) and index
内容説明・目次
内容説明
Nick Adnett and Peter Davies develop an economic analysis of schooling markets, emphasizing both the strengths and weaknesses of orthodox analyses. They explain the economic and social contexts that have generated the widespread desire to reform state schooling and develop a systematic analysis of the key policy components examining both theory and international evidence. The authors employ a unique framework based upon economic analysis that is informed by research performed by educationalists and other social scientists. Markets for Schooling is designed to be accessible and of interest to all researchers, administrators and policy-makers concerned with education and economics.
目次
1. The Economic Theory of Schooling Markets: an Introduction 2. Education and the Economy: Examining the context of Schooling Markets 3. Parents, Pupils, Schools and Teachers: the Microeconomics of Schooling 4. Market Reforms: Funding and Open Enrolment 5. Market Reforms: Parental Choice in an Open Enrolment System 6. Market Reforms: Licensing, Training and Remuneration of Teachers 7. Governance, Monitoring and Performance Indicators 8. Schools in the Market Place 9. Conclusions
「Nielsen BookData」 より