Film and nationalism
著者
書誌事項
Film and nationalism
(Rutgers depth of field series)
Rutgers University Press, c2002
- : cloth
- : pbk
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 249-252) and index
内容説明・目次
内容説明
From the medium's inception, films have defined and reinforced the core values and social structures of countries. They have also helped define - socially and culturally - what is to be considered "outside" the nation and what it is to be shunned. This text examines the ways in which cinema has been considered an arena of conflict and interaction between nations and nationhood. Each section of this volume explores a crucial aspect of the discussion. Is film an effective form of national propaganda? Are films losing the very notion of nationhood, in favour of a generalized "global" cinematographic culture? What is film's influence over "national character? In addition, the volume explores the cultural and economic interactions between developed and underdeveloped countries. How have third world nations defined themselves in relation to hegemonic first world cultures and how have their relations been changed through the dissemination of Western films? Throughout, Alan Williams chooses essays that enhance out understanding of how films help shape our sense of nationhood and self.
「Nielsen BookData」 より