A vision of Vygotsky
著者
書誌事項
A vision of Vygotsky
Allyn and Bacon, c2002
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 169-174) and index
内容説明・目次
内容説明
This book will introduce students to Vygotskian theories of teaching, learning, and development and show how that theory can be applied in current classrooms.
Vygotsky's work continues to be applied and studied in Teacher Education and Educational Psychology. In this book, his work is presented using authentic classroom vignettes and visuals. Meaningful language and various scholarly perspectives that help students access abstract ideas are used throughout.
目次
List of Figures.
Preface.
Introduction.
I. PART ONE
1. Theorizing Theories and Thinking Thoughts.
PART TWO: THREE PRINCIPAL PRINCIPLES.
2. Thought and Language.
3. Sociocultural Teaching and Learning.
4. The Zone of Proximal Development.
PART THREE: A CONSTRUCTION OF COMMUNITY.
5. Intersubjectivity, Intertextuality, Intercontextuality, concept of Consequential Progressions.
6. Beyond Vygotsky.
7. Mentoring: Vygotsky's Vision Extended.
Works Cited.
「Nielsen BookData」 より