The economics of tourism
著者
書誌事項
The economics of tourism
Routledge, 1998, c1997
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Reprinted 1998"--T.p. verso
Bibliography: p. 223-249
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Makes a key contribution from an economic standpoint to the understanding of tourism. Examining such issues as how tourism firms operate in national and global contexts, the effects of tourism on destination areas, the demand for tourism, and the interaction between tourism and natural environments, this comprehensive introduction explains how economic concepts and techniques can offer a clearer understanding of the subject.
目次
1. The scope and limitations of economic analysis 2. The microfoundations of tourism demand 3. Empirical studies of tourism demand 4. The theory of tourism supply and its market structure 5. The structure, performance and strategies of tourism firms 6. Tourism in an international context 7. Tourism and environmental issues 8. Environmental valuation and sustainability 9. Conclusions
「Nielsen BookData」 より