Primitive art in civilized places
著者
書誌事項
Primitive art in civilized places
University of Chicago Press, 2001
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p.149-157
内容説明・目次
内容説明
What is so "primitive" about primitive art? And how do we dare to use our standards to judge it? Drawing on an intriguing mixture of sources-including fashion ads and films, her own anthropological research, and even comic strips like Doonesbury-Price explores the cultural arrogance implicit in Westerners' appropriation of non-Western art.
"[Price] presents a literary collage of the Western attitude to other cultures, and in particular to the visual art of the Third and Fourth Worlds. . . . Her book is not about works of 'primitive art' as such, but about the Western construction 'Primitive Art.' It is a critique of Western ignorance and arrogance: ignorance about other cultures and arrogance towards them."-Jeremy Coote, Times Literary Supplement
"The book is infuriating, entertaining, and inspirational, leaving one feeling less able than before to pass judgment on 'known' genres of art, but feeling more confident for that."-Joel Smith, San Francisco Review of Books
"[A] witty, but scholarly, indictment of the whole primitive-art business, from cargo to curator. And because she employs sarcasm as well as pedagogy, Price's book will probably forever deprive the reader of the warm fuzzies he usually gets standing before the display cases at the local ethnographic museum."-Newsweek
「Nielsen BookData」 より