Fundamentals of media effects
著者
書誌事項
Fundamentals of media effects
(McGraw-Hill series in mass communication and journalism)
McGraw-Hill, c2002
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Fundamentals of Media Effects is a readable scholarly text geared to undergraduate students in the media effects course.The book is divided into three sections. Section 1, Overview and History, provides historical evidence for media effects and for societal concern about media effects. Section 2, Theory and Concepts, includes the concepts and theories that serve as the basis for different types of media effects research. The final section, Section 3, Key Areas of Research, delves into the specific areas of inquiry.
目次
Section 1: Overview, History, and Key ConceptsChapter 1: Understanding Media EffectsChapter 2: Media Effects in Historical PerspectiveChapter 3: History of the Formal Study of Media EffectsSection 2: Theory and Knowledge in Key Areas of Media Effects ResearchChapter 4: Social Cognitive TheoryChapter 5: Priming EffectsChapter 6: CultivationChapter 7: Diffusion of InnovationChapter 8: Uses and GratificationsChapter 9: Agenda SettingChapter 10: Effects of Media ViolenceChapter 11: PersuasionChapter 12: Media Effects from Sexually Explicit ContentChapter 13: Reactions to Disturbing or Frightening Media ContentChapter 14: Effects of Media EntertainmentChapter 15: Media Effects on HealthChapter 16: Mass-mediated Political Communication EffectsChapter 17: New Media TechnologiesChapter 18: Effects of Minority Portrayals in MediaChapter 19: Effects of Media Context on Responses to AdvertisingChapter 20: Communication Campaign Effects
「Nielsen BookData」 より