Ann Hamilton
著者
書誌事項
Ann Hamilton
Harry N. Abrams, 2002
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 269-274) and index
内容説明・目次
内容説明
Internationally acclaimed artist Ann Hamilton creates sensory environments filled with huge quantities of material substances - 10 tons of Linotype slugs, 750,000 pennies (the budget of a project, translated into the smallest monetary unit and laid into a skin of honey), 48,000 blue work pants and shirts. In the last decade, Hamilton has increasingly incorporated sound, video, and audience interaction in a way that aligns her more closely with performance artists such as Laurie Anderson than with traditional sculptors. Her multimedia works have been widely exhibited - from The Museum of Modern Art to the Venice Biennale - and she has been awarded MacArthur and NEA Visual Arts Fellowships. Her process-oriented installations, perhaps more accurately called tableaux vivants, are so particular to their sites that, after their initial showing, they survive only in photographs, sketches, and other descriptive documents. This book, the first major volume devoted to Hamilton's work, thus will be the only complete documentation of all of her temporal projects, as well as her photographs and early textile art.
「Nielsen BookData」 より