The 1900s
著者
書誌事項
The 1900s
(American popular culture through history)
Greenwood Press, 2002
- タイトル別名
-
The nineteen hundreds
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [247]-248) and index
内容説明・目次
内容説明
the so-called quiet decade of 1900-1910 was anything but quiet. Spurred by the energy and progressive attitude of President Theodore Roosevelt and millions of immigrants flooding into our cities, American life saw tremendous cultural and technological change. A healthy economy gave workers more spending money and leisure time to enjoy hobbies, travel, and pastimes, including a new and revolutionary entertainment-the movies.
Providing an exciting picture of American life at the dawn of the 20th century, this volume covers:
• Innovations in technology, such as the airplane and the automobile
•The advent of modern architecture
•The proliferation of advertising aimed at the new middle class
•Fads, games, sports, and hobbies
•Changes in fashion and cuisine
This book also features the burgeoning of the arts, including the school of realism and naturalism in literature, the first truly American music-jazz-and the new performing art that played to American tastes: vaudeville. A wealth of facts, information, and interesting sidelights not available elsewhere makes this a treasure trove for students and interested readers.
目次
Series Foreword
Timeline of Popular Culture
Preface
Introduction
Everyday America
World of Youth
Advertising
Architecture
Fashion
Food
Leisure Activities
Literature
Music
Performing Arts
Travel
Visual Arts
Cost of Products During the 1900s
「Nielsen BookData」 より