Photography's antiquarian avant-garde : the new wave in old processes
著者
書誌事項
Photography's antiquarian avant-garde : the new wave in old processes
H.N. Abrams, c2002
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 153) and index
内容説明・目次
内容説明
Photography's Antiquarian Avant-Garde charts the full-blown rebellion of contemporary photographers against the advent of digital photography and their reversion to photographic methods used in the nineteenth century. These photographers seek to reengage the physical facts of photography, its material and processes, by turning to the history of photography for metaphors, technical information, and visual inspiration. The artists in this volume are from all over the world and use a wide array of photographic processes. Among the artists and processes featured are Chuck Close's daguerreotypes, Sally Mann's collodion prints, Jayne Hinds Bidaut's photogram tintypes, Shirine Sharif's photograms, Gabor Kerekes's carbon dichromates, and Laurent Millet's toned silver prints. For these artists, these steps into the past are a way to reimagine and redirect not only the photographic object, but also the act of photography itself.
「Nielsen BookData」 より