Triumphs and tears : young people, markets and the transition from school to work
著者
書誌事項
Triumphs and tears : young people, markets and the transition from school to work
(The Manchester Metropolitan University education series)
D. Fulton Publishers, 1996
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [163]-169) and index
内容説明・目次
内容説明
First Published in 1996. The transition from school to work has always been a crucial time in the lives of young people. How and when this transition is made can have a major impact upon the sense of identity they develop, the importance they feel they have in the eyes of others, the kind of person they want to be and their view of the world in general. This book is about the nature of that transition for one small group of young people, making the journey in the new policy environment of post-Thatcherite Britain.
目次
- Chapter 1 Prologue The Purpose and Structure of the Book
- Chapter 2 Training Credits and the Transition to Work in Post-Thatcherite Britain
- Chapter 3 Stakeholders and Training Credits
- Chapter 4 Anticipations and Forced Change: Helen's Story
- Chapter 5 Victim, Fool or Rebel?: Laura's Story
- Chapter 6 Choice, Empowerment and Unsatisfactory Training: Elaine and Alison
- Chapter 7 NVQs and On- and Off-the-Job Training: Clive and Becky
- Chapter 8 General Satisfaction and Untroubled Progress: David, Peter, Sam and Frances
- Chapter 9 Markets, Vouchers and Training Policy
- Chapter 10 Career Decision Making and Culture in the Transition from School to Work
「Nielsen BookData」 より