Shakespeare, race, and colonialism
著者
書誌事項
Shakespeare, race, and colonialism
(Oxford Shakespeare topics / general editors, Peter Holland and Stanley Wells)
Oxford University Press, 2002
- : pbk
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [184]-186) and index
内容説明・目次
内容説明
Did Shakespeare and his contemporaries think at all in terms of "race"? Examining the depiction of cultural, religious, and ethnic difference in Shakespeare's plays, Ania Loomba considers how 17th-century ideas differed from the later ideologies of "race" that emerged during colonialism, as well as from older ideas about barbarism, blackness, and religious difference. An accessible yet nuanced analysis of the plays explores how Shakespeare's ideas of race were shaped by beliefs about colour, religion, nationality, class, money and gender.
目次
- List of Illustrations
- Introduction: Race and Colonialism in the Study of Shakespeare
- 1. The Vocabularies of Race
- 2. Religion, Colour, and Racial Difference
- 3. Wilderness and Civilization in Titus Andronicus
- 4. Othello and the Racial Question
- 5. The Imperial Romance of Antony and Cleopatra
- 6. Religion, Money, and Race in The Merchant of Venice
- Conclusion: Playing with Shakespeare
- Notes
- Suggestions for Further Reading
- Index
「Nielsen BookData」 より