The myth and madness of Ophelia
著者
書誌事項
The myth and madness of Ophelia
Mead Art Museum, 2001
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Catalog of an exhibition held at Mead Art Museum, Amherst College, Amherst, Mass., Oct. 26-Dec. 16, 2001
Includes bibliographical references (p. 71-73) and index
内容説明・目次
内容説明
The Myth and Madness of Ophelia explores the visual representation of one of Shakespeare's most intriguing and popular heroines, from her earliest appearance in 18th-century illustrated editions of Hamlet to the present. It includes paintings, prints, drawings, book illustrations, film, photography, and dance. Among the diverse range of artists are Benjamin West, Eugene Delacroix, Julia Margaret Cameron, Edward Steichen, Gwen John, Alfred Hitchcock, and Louise Bourgeois. Carol Solomon Kiefer provides an historical and analytical overview of the representation of Ophelia along with discussions of her identification with female madness, changing concepts of femininity, and her appropriation in contemporary art and popular culture. Georgianna Ziegler (Folger Shakespeare Library) considers the spiritualization of Ophelia in the Victorian era. H. R. Coursen (University of Maine) focuses on major stage and film Ophelias in the 20th century.
「Nielsen BookData」 より