Cross-cultural psychology : research and applications
著者
書誌事項
Cross-cultural psychology : research and applications
Cambridge University Press, 2002
2nd ed
- : pb
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
This second edition of the best selling textbook Cross-Cultural Psychology has been substantially revised to provide the student with the most comprehensive overview of cross-cultural psychology available in one volume. The team of internationally acclaimed authors have included the most up-to-date research in the field and written two new chapters on language and on emotion. Within a universalistic framework the book emphasises not only research on basic processes and theory, but also methodology and applications of cross-cultural psychology with respect to acculturation, organisational processes, communication, health and national development. The new format of the book is designed to make it even more accessible and reader-friendly and includes chapter outlines, chapter summaries, further reading and a glossary of key terms.
目次
- 1. Introduction to cross-cultural psychology
- Part I. Similarities and Differences in Behavior across Cultures: 2. Cultural transmission and individual development
- 3. Social behaviour
- 4. Personality
- 5. Cognition
- 6. Language
- 7. Emotion
- 8. Perception
- Part II. Pursuing Relationships between Behavior and Culture: Research Strategies: 9. Approaches from cultural anthropology
- 10. Biology and culture
- 11. Methodological concerns
- 12. Theoretical issues in cross-cultural psychology
- Part III. Applying Research Findings across Cultures: 13. Acculturation and Intercultural Relations
- 14. Organizations and Work
- 15. Communication and training
- 16. Health behavior
- 17. Psychology and the majority world.
「Nielsen BookData」 より