Anger management in schools : alternatives to student violence
著者
書誌事項
Anger management in schools : alternatives to student violence
(A Scarecrow education book)
Scarecrow, 2002
2nd ed.
- : pbk.
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: Lancaster, Pa. : Technomic, 1995
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Anger can be directly linked to violence, health problems, and interpersonal difficulty. It is imperative that we teach children to control their anger. Using the Rational Emotive Behavior Therapy (REBT) model, Wilde shows how teachers and counselors can encourage students to acknowledge and change feelings that are causing problems in their lives. Helping students learn not to become angry will directly or indirectly benefit all those who are involved in the education of our children.
目次
1 The Interaction of Anger and Violence in Schools: The Costs of Learning 2 Hostility and Health: The Relationship Between Anger, Stress, and Illness 3 Characteristics of Angry and Agressive Students 4 Two Opposing Theories on the Cause of Anger in Children and Adolescents 5 The Difference Between REBT and Other Approaches 6 Setting the Stage for Change 7 Techniques for Coping with Anger 8 Depression, Anger, and Aggression 9 Transcriptions 10 Anger Control Groups and Classroom Lessons 11 Additional Anger Management Techniques 12 Strategies for Keeping Students Safe 13 School-Wide Safety Assessment 14 Final Thoughts Part 15 Appendixes Part 16 Bibliography Part 17 Index
「Nielsen BookData」 より