Managerial economics : economic tools for today's decision makers
著者
書誌事項
Managerial economics : economic tools for today's decision makers
Prentice Hall, c2003
4th ed., international ed
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 2000
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
For upper-level undergraduate and first year MBA courses in Managerial Economics in departments of Economics and Finance.
This text features a running case study that explores the decision-making processes of managers within Global Foods, a hypothetical company. It creates a vivid, dynamic business setting that highlights microeconomic theory and the tools of quantitative analysis used in management decision-making. In addition, actual business examples from the popular press-including numerous international examples-are incorporated into the chapters to reinforce the connection between economics and real business situations.
目次
1. Introduction.
2. The Firm and Its Goals.
3. Supply and Demand.
4. Demand Elasticity.
5. Demand Estimation.
6. Forecasting.
7. The Theory and Estimation of Production.
8. The Theory and Estimation of Cost.
9. Pricing and Output Decisions: Perfect Competition and Monopoly.
10. Pricing and Output Decisions: Monopolistic Competition and Oligopoly.
11. Special Pricing Practices.
12. Economic Decision Making in the 21st Century: The "Old" Economics of the "New Economy."
13. Capital Budgeting.
14. Risk and Uncertainty.
15. Government and Industry: Challenges and Opportunities for Today's Managers.
16. Managerial Economics in Action: The Case of the Semiconductor Industry.
「Nielsen BookData」 より