The management of intangibles : the organisation's most valuable assets
著者
書誌事項
The management of intangibles : the organisation's most valuable assets
(Routledge advances in management and business studies, 16)
Routledge, 2003
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [300]-312
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The subject of Intangibles and knowledge management is becoming increasingly significant, particularly in the realms of finance, marketing and strategy. Intangibles are the nebulous but vital aspects of companies, for example, R&D, knowledge creation, corporate identity and marketing and advertising expenditures, which are now unanimously considered to be the most important factors in the strategic positioning of organisations today. This comprehensive volume provides an integrated and original approach to intangible resource management and an evaluation of their contribution to the establishment of competitive advantage in the market place.
目次
1. Definitions and Stakes 2. Measuring the Immeasurable 3. Information and External Knowledge 4. Knowledge Creation 5. Knowledge Memory 6. Knowledge Management 7. Image, Brand, Corporate Identity 8. Outsourcing 9. Back to the Man 10. A Dynamic View of Organization's Performance: The IC-dVAL (R) Approach 11. Reporting and Managing Intangibles: the Policy Agenda
「Nielsen BookData」 より