Bright earth : the invention of colour
著者
書誌事項
Bright earth : the invention of colour
(Penguin non-fiction)(Penguin books)
Penguin Books, 2002
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: [London]: Viking, 2001
Includes bibliographical references (p. [408]-416) and index
内容説明・目次
内容説明
One of the least studied aspects of the history of art is the tools that the artist uses - and in particular the story of the colour itself and how artists have obtained their colours down the centuries. The focus has been on inspiration rather than the practicalities of how (and if) an artist could achieve a particular colour. This text seeks to redress the balance. Ranging from the Ancient Greeks to the present day, it reveals how art is more of a science and science more of an art then might be supposed.
目次
- The eye of the beholder - the scientist in the studio
- plucking the rainbow - the physics and chemistry of colour
- the forge of Vulcan - colour technology in antiquity
- secret recipes - alchemy's artistic legacy
- masters of light and shadow - the glory of the Renaissance
- old gold - the revival of an austere palette
- the prismatic metals - synthetic pigments and the dawn of colour chemistry
- the reign of light - Impressionism's bright impact
- a passion for purple - dyes and the industrialization of colour
- shades of midnight - the problem of blue
- time as painter - the ever-changing canvas
- capturing colour - how art appears in reproduction
- mind over matter - colour as form in modernism
- art for art's sake - new materials, new horizons.
「Nielsen BookData」 より