China business : the rules of the game
著者
書誌事項
China business : the rules of the game
Allen & Unwin, 2000
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 222-225) and index
内容説明・目次
内容説明
Doing business in China involves new challenges and traps for many Western businesspeople. Understanding the cultural context and logic of China's vastly different system is vital to success in this large and important market. Carolyn Blackman reveals the "rules of the game" - the key things you need to know to do business effectively in China. Using the experiences of Western executives and the problems they've encountered, plus her own deep understanding of Chinese culture, Blackman gives you tried and true practical strategies that will turn obstacles into advantages. Whether you want to avoid being taken by surprise or are looking for new ways of doing business in China, the book should set you on a fast-track to better business outcomes.
目次
PrefaceGlossaryIntroductionQuick reference chartPART I THE CHINESE FACE OF GLOBALISATION1 A lot to learn: 'Nowhere else in the world is it like this!'2 Sustaining competitive advantage3 Corruption: 'Legitimate loot'4 CommunicationCase study: 'Often it is complicated'PART II STRATEGIC PLANS MEET CHINESE REALITY5 Disappointed expectationsCase study: 'An absolute mirage'6 Hidden agendasCase study: 'It's war'7 Corrupt practicesCase study: 'That's the way it works'8 TrustCase study: 'Sitting on nothing'PART III FOREIGN MANAGERS, CHINESE STAFF9 Shared managementCase study: 'They lose a bit of face'10 Cultural changeCase study: 'The foreigners are no good - listen to us'11 Skills differentialCase study: 'I could not imagine such a thing happening'12 SupervisionCase study: 'Like a poli
「Nielsen BookData」 より