Selling Britten : music and the market place
著者
書誌事項
Selling Britten : music and the market place
Oxford University Press, 2002
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [233]-238) and indexes
内容説明・目次
内容説明
At the end of the nineteenth century Britain was a country without an opera culture, and in the concert halls the Austro-Germanic symphonic repertory reigned supreme. In the following fifty years the art-music culture changed dramatically. Radio, the gramophone and the recording industry, government arts subsidies, Covent Garden, and a post-war resurgence in national and civic pride which contributed to the spread of music festivals, were the agents of change.
Born in 1913, Benjamin Britten was well placed to take advantage of these market forces, which he did consistently and skilfully from the 1930s onwards. His relationships with Boosey & Hawkes, Decca, Covent Garden, the Aldeburgh Festival, the English Opera Group, and the Arts Council, had a huge influence on the music he wrote. This book explores the effect of these commercial and national institutions on the music of one of the foremost British composers of the twentieth
century.
目次
- List of Illustrations and Tables
- List of Abbreviations
- Preface
- Introduction
- 1. Carrying Music to the Masses
- 2. Britten and the BBC
- 3. The Impresario and the English Opera Group
- 4. The Arts Council's Pursuit of 'Grand Opera'
- 5. Aldeburgh's Court Composer
- 6. Recording a Reputation
- Bibliography
- Index
「Nielsen BookData」 より