Schooling sex : libertine literature and erotic education in Italy, France, and England, 1534-1685
著者
書誌事項
Schooling sex : libertine literature and erotic education in Italy, France, and England, 1534-1685
Oxford University Press, 2003
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
How did Casanova learn the theory of sex? Why did male pornographers write in the characters of women? What happens when philosophers take sexuality seriously and the sex-writers present their outrageous fantasies as an educational, philosophical quest?
Schooling Sex is the first full history of early modern libertine literature and its reception, from Aretino and Tullia d'Aragona in 16th century Italy to Pepys, Rochester, and Behn in late 17th century England. James Turner explores the idea of sexual education, from the simple instructional dialogue to the advanced experiments of the philosophical libertine, analysing the hard-core curiculum that defined sexuality centuries before the Marquis de Sade. He shows how close, nuanced
readings of neglected but compelling texts - like the searingly explicit Alcibiade fanciullo, L'escole des filles, and Aloisia Sigea - link them to larger issues of gender politics, aesthetics, literary criticism, sexual history, medical science, mind-body philosophy, and the educational revolution.
目次
TO COME
「Nielsen BookData」 より