High-resolution computer graphics using C
著者
書誌事項
High-resolution computer graphics using C
(Macmillan computer science series)
Macmillan, 1989
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 362-364
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is a practical description of techniques for producing computer-generated pictures, aiming to equip the reader to attempt most tasks in graphics. Based on a third year undergraduate course its main purpose is to set the groundwork of computer graphics. The book assumes an elementary knowledge of the C programming language, and of Cartesian co-ordinate geometry. Its format is that of understanding this branch of applied computing through program listings and worked examples. It aims to provide a teaching aid whilst also demonstrating that graphics can be enjoyable and productive. The author has also written "Practical Introduction to Computer Graphics".
目次
- Familiarizaton with programs, graphics devices and primitives
- data structures
- an introduction to two-dimensional co-ordinate geometry
- matrix representation of transformations in two-dimensional space
- techniques for manipulating two-dimensional objects
- three-dimensional co-ordinate geometry
- matrix representation of transformations in three-dimensional space
- the observer and the orthographic projection
- generation of model data
- simple hidden line and surface algorithms
- perspective and stereoscopic projections
- a more general hidden line algorithm
- a more general hidden surface algorithm
- three-dimensional clipping
- shading
- shadows, transparent surfaces and reflections
- analytic representation of three-dimensional space
- projects.
「Nielsen BookData」 より