Literacy in early modern Europe : culture and education, 1500-1800
著者
書誌事項
Literacy in early modern Europe : culture and education, 1500-1800
Longman, 2002
2nd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 267-288
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In 1500 few people in Europe could read or write: by 1800, the era of mass literacy had already arrived. The change was momentous in itself, and in its implications. Rab Houston explores the importance of education, literacy and popular culture in Europe during this period of transition. He draws his examples for all over the continent; and concentrates on the experience of ordinary men and women, rather than just privileged and exceptional elites.
目次
1. Introduction 2. The world of the school 3. Ways of teaching 4. Higher education5. Ways of learning 6. Sources and measures of literacy 7. Profiles of literacy 8. The world of the book 9.Language and culture 10. Conclusion Bibliography Index
「Nielsen BookData」 より