The language of children
著者
書誌事項
The language of children
(Intertext)
Routledge, 2003
- : hbk
- : pbk
大学図書館所蔵 全36件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes further reading (p. 91-92), bibliography (p. 93-96) and index
内容説明・目次
内容説明
The Intertext series has been specifically designed to meet the needs of contemporary English Language Studies. Working with Texts: A Core Introduction to Language Analysis (second edition, 2001) is the foundation text, which is complemented by a range of 'satellite' titles. These provide students with hands-on practical experience of textual analysis through special topics and can be used individually or in conjunction with Working with Texts.
The Language of Children:
introduces the key theories of language acquisition and provides a historical overview of the subject
looks at all the ways children learn to communicate, from writing and talking to playing and using computers
includes a wide variety of real texts and data, from records of childrens first words to children's hand-written stories and emails
explores the language of children from a range of backgrounds and abilities, including deaf and bilingual children
is user-friendly and accessible, and provides a full glossary.
目次
- Unit one: Setting the scene
- Chapter
- Unit two: Writing and multimodality
- Chapter
- Unit three: Play and talk
- Chapter
- Unit four: Early words
- Chapter
- Books before speech?!
- Chapter
- Unit six: Conclusions: theories about child language development
- Chapter
- IPA symbols for English phonemes
- Chapter
- Ideas for further projects
- Chapter
- Further reading
「Nielsen BookData」 より