Exploring twentieth-century music : tradition and innovation
著者
書誌事項
Exploring twentieth-century music : tradition and innovation
Cambridge University Press, 2003
- : paperback
- : hard
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 223-232) and index
内容説明・目次
内容説明
In this wide-ranging book, Arnold Whittall considers a group of important composers of the twentieth century, including Debussy, Webern, Schoenberg, Stravinsky, Bartok, Janacek, Britten, Carter, Birtwistle, Andriessen and Adams. He moves skilfully between the cultural and the technical, the general and the particular, to explore the various contexts and critical perspectives which illuminate certain works by these composers. Considering the extent to which place and nationality contribute to the definition of musical character, he investigates the relevance of such images as mirroring and symmetry, the function of genre and the way types of identity may be suggested by such labels as classical, modernist, secular, sacred radical, traditional. These categories are considered as flexible and interactive and they generate a wide-ranging series of narratives delineating some of the most fundamental forces which affected composers and their works within the complex and challenging world of the twentieth century.
目次
- Preface
- Acknowledgements
- 1. The work in the world
- 2. Reflections, reactions
- 3. Rites of renewal and remembrance
- 4. Transcending the secular
- 5. Overlapping opposites: Schoenberg observed
- 6. The subject of Britten
- 7. Engagement or alienation?
- 8. Rites of transformation
- 9. Modernism, lyricism
- 10. Experiment and orthodoxy
- 11. Modernism in retreat?
- Notes
- Bibliography
- Index.
「Nielsen BookData」 より