Understanding expertise in teaching : case studies of second language teachers
著者
書誌事項
Understanding expertise in teaching : case studies of second language teachers
(The Cambridge applied linguistics series / series editors, Michael H. Long and Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 2003
- : hard
- : pbk
- タイトル別名
-
Understanding expertise in teaching : case studies of ESL teachers
大学図書館所蔵 全64件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 287-301) and index
内容説明・目次
内容説明
The author clarifies the nature of expertise in language teaching, its development, and how teachers employ it. This book is the first detailed study of what expertise in language teaching consists of and how it develops in language teachers. Exploring the classroom practices of her subjects in four illuminating case studies, Tsui succeeds in clarifying the nature of expertise in language teaching, the factors that shape and influence its development, and how teachers employ their expertise in teaching. In the process, the author critically examines an extensive literature on teacher cognition and shows how teachers' theories, knowledge, experience, and goals shape their classroom practices and their ability to move from novice to expert.
目次
- 1. Introduction
- 2. Conceptions of Expertise
- 3. Characteristics of Expertise and Novice Teachers
- 4. Teacher Knowledge
- 5. The Case Studies
- 6. The Professional Development of the Four ESL Teachers
- 7. Teacher Knowledge and Managing the Classroom for ESL Learning
- 8. Teacher Knowledge and the Enactment of the ESL Curriculum
- 9. Taking on the Challenge: Exploring Process Writing
- 10. Understanding Expertise in Teaching
- Appendix 1
- Appendix 2.
「Nielsen BookData」 より