Voice of the marketplace : a history of the National Petroleum Council
著者
書誌事項
Voice of the marketplace : a history of the National Petroleum Council
(Kenneth E. Montague series in oil and business history, no. 13)
Texas A&M University Press, c2002
- : cloth
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
The National Petroleum Council (NPC) emerged out of the close cooperation between the petroleum industry and the federal government during World War II. In the last fifty-plus years, the Council has evolved into a voice of the marketplace, analyzing conditions in the petroleum industry and publishing its findings in reports widely considered authoritative and useful. Here, Joseph A. Pratt, William H. Becker, and William M. McClenahan, Jr., analyze the choices and strategies that have given the Council the adaptability and resilience to survive. The authors look at the Council's reports and examine the NPC's ability to tap information and personnel from all sectors of the industry. Finally, they analyze the one political concern that has remained constant for the industry: antitrust. This book not only sheds light on the petroleum industry and its regulatory context but also addresses the larger questions of the U.S. government's relations with the industries it regulates.
「Nielsen BookData」 より