The essential child : origins of essentialism in everyday thought
著者
書誌事項
The essential child : origins of essentialism in everyday thought
(Oxford series in cognitive development / Paul Bloom and Susan A. Gelman, series editors)
Oxford University Press, 2003
- : cloth
大学図書館所蔵 全16件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Numerous fields stake claims about essentialism but this is the first book to address the issues surrounding essentialism from the perspective of developmental psychology. Gelman synthesizes 15 years of empirical research on essentialism into a coherent framework, examining children's thinking and ways in which language influences thought. She argues that young children's use of concepts such as "dog," "man," or "intelligence," reflects their deep commitment to the
presence of these categories' properties that extends beyond the observable information about objects. The presence of this commitment in children also means that they do not come into the world as passive recipients of data, but rather have an organizational scheme that supports categories. This
volume will be of interest to developmental, cognitive, and social psychologists, as well as to scholars in cognitive science and philosophy.
目次
- PART I: THE PHENOMENA: NOTES ON RESEARCH METHODS
- PART II: MECHANISMS OF ACQUISITION
- PART III: IMPLICATIONS AND SPECULATIONS
「Nielsen BookData」 より