Managing schools towards high performance : linking school management theory to the school effectiveness knowledge base
著者
書誌事項
Managing schools towards high performance : linking school management theory to the school effectiveness knowledge base
(Contexts of learning, 5)
Swets & Zeitlinger, c1999
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [323]-348) and index
内容説明・目次
内容説明
This text aims to connect school organization theory with the school effectiveness knowledge base. Each chapter presents a comprehensive overview of the knowledge base on the central theme and addresses the question of what is known about the subject as a school effectiveness-enhancing condition.
目次
- Part 1 School management and school effectiveness - a perspective: introduction to organizational and management aspects of schools
- concepts and theories of school effectiveness. Part 2 Aspects of school organization and management: the primary process from an organizational point of view
- co-ordination and control in education
- teacher motivation and commitment
- leadership in schools
- aligning the organization with its environment
- human resource development in a corporate setting from an organizational point of view. Part 3 Towards integration: linking school management theory to school effectiveness research.
「Nielsen BookData」 より