Improvisation with favorite tales : integrating drama into the reading/writing classroom
著者
書誌事項
Improvisation with favorite tales : integrating drama into the reading/writing classroom
Heinemann, c1992
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 135-136)
内容説明・目次
内容説明
Ruth Beall Heinig proves what a valuable medium improvisation drama is for the student of literature. Using nineteen traditional tales as a springboard for exploration,she explains some basic drama exercises and methods of teaching and then presents hundreds of drama activities based on the tales. Many of these tales--from "Beauty and the Beast" to "Snow White" -are already wildly popular among children, who will certainly enjoy dramatising their favorite characters. What's more, the activities frequently extend beyond the basic story line to create opportunities for exploring the characters, plot lines, and themes. To help teachers determine the level of difficulty, the activities for each tale are grouped into the categories of pantomime and verbal modes and then are further grouped according to solo or paired and group playing. A final set of extension activities for each tale focuses on writing, art, and music. Selected bibliographical sources for the stories are provided, including variations of the original tale.
「Nielsen BookData」 より