Attracting, educating, and serving remote users through the Web
著者
書誌事項
Attracting, educating, and serving remote users through the Web
(How-to-do-it manuals for libraries / series editor, Bill Katz, no. 114)
Neal-Schuman, c2002
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
It sometimes seems that there is more talk about virtual libraries than there is successful use of them. Remote access service can be extremely effective. Why, then, do these services remain largely underutilized, mismanaged, and misunderstood? Here, ten of the most accomplished professionals in the field guide you step-by-step through their own experience in the development and management of innovative, effective, and popular off-site services you can bring to your own library. This book will also systematically walk you through the steps of attracting and educating users while supporting and measuring their use of your remote resources. Learn what models and mindsets are outdated, how to make your coordinated suite of electronic resources useful and user-friendly, and how to build financial and political support for a library of the future. Part 1 helps you identify and understand remote users needs. Part 2. explores essential services and how to implement them. Part 3 addresses maintaining your infrastructure, analyzing your progress, and continuing to build into the future.
「Nielsen BookData」 より