The Creative world of Mozart
著者
書誌事項
The Creative world of Mozart
Norton, 1991, c1963
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: 1963
内容説明・目次
内容説明
Every phase of his career and output, the workings of his mind, and his relations with other composers are being studied by scholars in various countries. This collection of articles were written for the Musical Quarterly by internationally known authorities who examine various aspects of Mozart's style, his works, and his life.
The introduction is an essay on the special nature of Mozart's genius. Erich Hartzmann leads us into the composer's workshop; Edward E. Lowinsky and Hans T. David analyze his rhythm and harmony; Nathan Broder describes the instrument for which the piano works were written; Ernst Fritz Schmid contrasts Mozrt's personality and output with those of his friend and older contemporary, Haydn; Friedrich Blume unravels the tangled skein of the creation of the requiem; Frederick W. Sternfeld establishes the relationship between Papageno's song and Bach's motet Singet dem Herren ein neues lied; Nathan Broder assesses A. E. Muller's Guide to the accurate performance of Mozartean Piano Concertos; and Otto Erich Deutsch investigates the errors and fallacies in Mozart biography.
「Nielsen BookData」 より