How children develop
著者
書誌事項
How children develop
Worth Publishers, 2002, c2003
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
This text offers students an innovative, non-encyclopaedic introduction to the study of child development. Drawing on their extensive experience as teachers and researchers, Robert Siegler, Judy DeLoache and Nancy Eisenberg emphasize the fundamental principles and enduring themes underlying children's development and focus on key research that is most reflective of the field in 2002. The result is a lively, cutting edge picture of how children develop that does not overwhelm the student with transitory detail.
目次
- An introduction to child development - history, themes and research methods
- pre-natal development, birth and the newborn period
- biology and behaviour - genetics, brain development and physical development
- theories of cognitive development - Piagetian, core-knowledge, information processing and sociocultural
- infancy perception, motor development, learning and cognition
- development of language and symbol use
- conceptual development
- intelligence and academic achievement
- theories of social and emotional development - psychoanalytic, learning, social cognition and ecological emotional development
- development of self and attachment to others
- the family
- peer relationships
- moral development
- conclusions - integrating current understanding around the seven major themes.
「Nielsen BookData」 より