Deleuze on cinema
著者
書誌事項
Deleuze on cinema
(Deleuze and the arts, 1)
Routledge, 2003
- : pbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 219-222) and index
内容説明・目次
内容説明
Gilles Deleuze has produced some of the most important--and most formidable--theory on cinema to appear in the last half-century. Deleuze on Cinema provides a thorough and reliable guide to Deleuze's thought on the art of film, elucidating in clear language the shape and thrust of Deleuze's arguments found in his influential books on cinema.
目次
List of Abbreviations Introduction 1. Bergson and Cinema Deleuze's Bergson Three Bergsonian Theses on Movement Image, Movement, Matter, Light The Three Movement-Images 2. Frame, Shot and Montage Frame and Shot Montage: Organic and Dialectic Montage: Quantitative and Intensive 3. Eighteen Signs (More or Less) Pierce and Signs The Perception-Image The Affection-Image The Impulse-Image The Action-Image The Reflection-Image The Relation-Image 4. Hyalosigns: Crystals of Time Opsigns Mnemosigns and Onirosigns Hyalosigns Crystalline States 5. Chronosigns: The Order of Time and Time as Series Sheets of the Past, Peaks of the Present Robbe-Grillet, Welles and Resnais Powers of the False Rouch's Ethnofictions Bodies and Categories 6. Noosigns and Lectosigns: Images and Thought, Sight and Sound The Classic Image of Thought The Thought of the Outside The Spiritual Automaton Silent and Audible Lectosigns The Modern Lectosign A Note on Cinema, Theater and Television Conclusion Works Cited
「Nielsen BookData」 より