I was a Cold War monster : horror films, eroticism, and the Cold War imagination
著者
書誌事項
I was a Cold War monster : horror films, eroticism, and the Cold War imagination
Bowling Green State University Popular Press, c2001
- : paper
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 141-150
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Horror films provide a guide to many of the sociological fears of the Cold War era. In an age when warning audiences of impending death was the roder of the day for popular non-fiction, horror films provided an area where this fear could be lived out to its horrible conclusion. Because enemies and potential situations of horror lurked everywhere, within the home, the government, the family, and the very self, horror films could speak adequately to the invasive fears of the Cold-War era. This study examines Cold-War anxieties as they were reflected in British and American films from the 1950s through the the early 1960s. It examines how Cold War horror films combined anxiety over social change with the erotic in such films as ""Psycho"", ""The Tingler"", ""The Horror of Dracula"", and ""House of Wax"".
「Nielsen BookData」 より