Rethinking art between the wars : new perspectives in art history
著者
書誌事項
Rethinking art between the wars : new perspectives in art history
Museum Tusculanum Press : University of Copenhagen, 2001
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
In the interwar period art revealed itself as part of the social and ideological order. The work of art became a point of intersection for the modern, unstable and ambiguous world. Works of art produced in these decades reflect a range of discourses on power and subjectivity. They contribute to the foundation of the post-war development of aesthetic pluralism and point out the socially conditioned framings of the Fine Arts. During the last decades, research in the field of interwar art has reworked and reconceptualised existing notions on the period. This book offers four new approaches which also contribute to reflections on methodological questions regarding the changes in the disciple of Art History since the early 1970s. The articles discuss topics such as Le Corbusier's connection with the French fascist movement, the position of women in the avant garde movement, Giorgio de Chirico's play with kitsch and avant garde practices, and the semiotics of the surrealist image.
目次
Mark Antliff (Duke University, Durham): Kitsch and the Avant-Garde - The case of de Chirico Gill Perry (Open University, London): The Artist as "producteur" - Le Faisceau, Le Corbusier, and Fascist Theories of Urbanism Emily Braun (Hunter College, City University of New York): Women Painting Women - Gender, Modernism and Feminine Art c. 1910-c.1930 Jan-Gunnar Sj lin (University of Lund, Sweden): The Surrealist Image
「Nielsen BookData」 より