Designing effective mathematics instruction : a direct instruction approach
著者
書誌事項
Designing effective mathematics instruction : a direct instruction approach
Merrill, an imprint of Prentice Hall, c1997
3rd ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Rev. ed. of: Direct instruction mathematics / Jerry Silbert, Douglas Carnine, Marcy Stein. 2nd ed. c1990
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
An exciting edition of this practical math methods text that provides future teachers with practical procedures for increasing student success in math. Emphasizing specific, classroom-tested strategies, these authors provide techniques for teaching major math and needed prerequisite skills...as well as extensive background in diagnosing and correcting error patterns. In addition, they offer practical guidelines for curriculum evaluation and modification, recommendations for practice and review drills, and specific information on progress-monitoring.
目次
I. PERSPECTIVE.
1. Direct Instruction.
2. Organizing Mathematics Instruction.
3. Relevant Research in Effective Mathematics Instruction.
II. SKILLS AND CONCEPTS.
4. Counting.
5. Symbol Identification and Place Value.
6. Basic Facts.
7. Addition.
8. Subtraction.
9. Multiplication.
10. Division.
11. Problem Solving.
12. Fractions.
13. Decimals.
14. Percent and Ratio.
15. Telling Time.
16. Money.
17. Measurement.
18. Mathematics Study Skills: Graphs, Charts, Maps, Statistics.
19. Geometry.
Appendix A: Direct Instruction Mathematics: A Longitudinal Evaluation of Low-Income Elementary School Students.
Appendix B: Frequently Asked Questions about Direct Instruction Mathematics.
References.
Index.
「Nielsen BookData」 より