Performance theory
著者
書誌事項
Performance theory
(Routledge classics)
Routledge, 2003
Rev. & expanded ed. / with a new preface by the author
- : pbk
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 1988
Includes bibliographical references (p. [368]-382) and index
内容説明・目次
内容説明
Few have had quite as much impact in both the academy and in the world of theatre production as Richard Schechner. For more than four decades his work has challenged conventional definitions of theatre, ritual and performance. When this seminal collection first appeared, Schechner's approach was not only novel, it was revolutionary: drama is not just something that occurs on stage, but something that happens in everyday life, full of meaning, and on many different levels. Within these pages he examines the connections between Western and non-Western cultures, theatre and dance, anthropology, ritual, performance in everyday life, rites of passage, play, psychotherapy and shamanism.
目次
- Author's Note
- Acknowledgements
- Introduction: The fan and the web
- 1. Approaches
- 2. Actuals
- 3. Drama, script, theater, and performance
- 4. From ritual to theater and back: the efficacy-entertainment braid
- 5. Towards a poetics of performance
- 6.Selective inattention
- 7. Ethology and theater
- 8. Magnitudes of performance
- References
- Index
「Nielsen BookData」 より