Hegemonies compared : state formation and Chinese school politics in postwar Singapore and Hong Kong
著者
書誌事項
Hegemonies compared : state formation and Chinese school politics in postwar Singapore and Hong Kong
(Reference books in international education)
RoutledgeFalmer, 2002
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 258-276) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores the impact of cultural identity, the internal configurations of the educational field, and the struggles both inside and outside the educational systems of post-World War II Singapore and Hong Kong. By comparing the school politics of these two nations, Wong generates a theory that illuminates connections between state formation, education, and hegemony in countries with dissimilar cultural makeups.
目次
Abbreviations1. Introduction: State Formation and the Problems of Chinese Schools 2. Theoretical Framework: Historical Comparative Perspective on Cultural Hegemony3. State Formation in Singapore4. State Formation in Hong Kong5. State Formation and Chinese School Curriculum6. De-Sinicizing the Chinese School Curriculum in Singapore 7. De-Nationalizing the Chinese School Curriculum in Hong Kong8. Conclusion and Theoretical RemarksAppendix: Methodology and Data Bibliography
「Nielsen BookData」 より