Toothpicks and logos : design in everyday life
著者
書誌事項
Toothpicks and logos : design in everyday life
Oxford University Press, 2002
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The author aims to transform the way we think about design by showing how integral it is to our daily lives, from the spoon we use to eat our breakfast cereal to the medical equipment used to save lives. Design, he says, combines both need and desire in the form of a practical object that can also reflect the user's identity and aspirations through its form and decoration. This concise guide to contemporary design goes beyond style and taste to look at how different cultures and individuals personalize objects. Heskett also reveals how simple objects, such as a toothpick, can have their design modified to suit the specific cultural behaviour in different countries. The book offers insights into how major companies such as Nokia, Ford and Sony approach design. Finally, readers are shown a vision of what design can offer in the future and especially in its role in humanizing new technology.
目次
1: What is Design?. 2: Utility and Symbolism. 3: Objects. 4: Communications. 5: Environments. 6: Systems. 7: Contexts. 8: Identities. 9: Futures. Further Reading. Index
「Nielsen BookData」 より