Blueprint for computer-assisted assessment
著者
書誌事項
Blueprint for computer-assisted assessment
RoutledgeFalmer, 2004
- : hard
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [146]-158) and index
内容説明・目次
内容説明
The rapid development and integration of computer-assisted assessment (CAA) in mainstream post-compulsory educational institutions today make this an exciting and invaluable reference text. It provides a practical, research-based guide on a subject that is becoming increasingly important as educational assessment changes and grows.
The book addresses theory and practice, offering a comprehensive evaluation of many
key aspects of CAA such as:
* question and test design, scoring and analysis, and feedback and integration with other assessment methods
* the role of CAA in feedback processes
* wider use of technology to support and enhance assessment
* technical, operational and support issues.
The authors present a lucid,balanced analysis of the strengths and weaknesses of CAA. This text will appeal to all those involved in higher or further education who wish to model their CAA systems on the best practice available.
目次
Introduction 1. Computer-assisted Assessment 2. CAA in Context 3. Objective Tests 4. Writing Questions 5. Feedback for Formative CAA 6. Scoring and Analysing Objective Tests 7. Constructing Tests 8. Beyond Objective Testing 9. CAA Technologies 10. Operational, Technical and Support Issues 11. Evaluation
「Nielsen BookData」 より