Breaking down barriers : access to further and higher education for visually impaired students
著者
書誌事項
Breaking down barriers : access to further and higher education for visually impaired students
Stanley Thornes, c1998
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Published in collaboration with the Royal National Institute for the Blind" -- On t.p.
内容説明・目次
内容説明
The authors consider that the barriers - attitudinal, environmental, physical and institutional - which visually impaired students encounter, play a prominent part in dissuading visually impaired students from taking up their rights within tertiary education. This book tackles the many myths and misconceptions surrounding blindness and partial sight. It challenges prejudices and attitudes and promotes the idea of inclusive learning.
目次
- Illusion or reality? - some myths and misconceptions about blindness and partial sight
- visual impairment - some consequences and effects
- disability
- personal strategies
- low vision
- the environment
- access technology
- accessing the curriculum
- the total student experience
- towards inclusive education - a strategic approach. Appendices: the eye
- common causes, signs and symptoms of visual impairment.
「Nielsen BookData」 より