Ethics in research
著者
書誌事項
Ethics in research
(Continuum research methods)
Continuum, c2003
- : pbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Encouraging reflection upon the inescapable ethical dimensions of the conduct of research, Ian Gregory explores how ethical concerns inform not only the conduct of research but how they enter into the very decision to engage in a piece of research, the interpretation of data and what is done with research findings. Issues arising from the reflections of the text will be brought to bear upon the character of the researcher, the place (if any) of codes in practice for researchers and whether if in deference to ethical considerations there are limitations upon what can be countenanced in the name of research.
目次
- The aims and purposes of educational research
- Why ethics and research
- Some ethical considerations and the conduct of research - informed consent, trust, anonymity etc.
- Ethical considerations and the conduct of research - what is owed to those who fund research, those who allow the conduct of research in the midst of their lives
- Ethical considerations and 'outsider' research
- What role is there for Ethical Codes for researchers?
- Is there a place for 'covert' research as well as 'overt' research?
- Concluding reflections - the educational researcher and educational research.
「Nielsen BookData」 より